Brilliant Data

How AI and behavioural economics will re-humanize financial services

Paperback Engels 2025 1e druk 9781917391061
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen
Gratis verzonden

Samenvatting

Banking and other financial services remain surprisingly traditional in the main. They focus on their products and profits and miss impactful opportunities to engage with their customers. However, in the era of Banking 5.0 – in which digital technologies will combine with human creativity to create more value-added and customer-centric banking services – the huge transformative change on offer from new technologies can no longer be ignored if financial service firms are to thrive.

 This book explores the impact of AI and behavioural economics on banking and financial services. Written by a pioneer in human-centred AI, it provides practical insights for leaders to transform companies for the future. The current abundance of data about human behaviour, along with advances in mobile technology and (generative) AI and perspectives from behavioural economics, provides the potential for financial service companies to gain better insights into risks and opportunities before they materialize.

Furthermore, embracing AI-powered customer engagement and retention strategies opens up a world of possibilities.

Specificaties

ISBN13:9781917391061
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:6-11-2025

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Diederick van Thiel

Dr. Diederick van Thiel is een visionair ondernemer, adviseur en auteur die zich inzet voor een eerlijke, inclusieve en duurzame financiële sector. Met een loopbaan op het snijvlak van financiële dienstverlening, technologie en gedragswetenschap is hij uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke Nederlandse stemmen in embedded finance en AI-innovatie. Als oprichter en CEO van AdviceRobo ontwikkelt hij Human-centred AI modellen die kredietbeslissingen slimmer, transparanter en meer mensgericht maakt. De technologie van AdviceRobo wordt toegepast door banken, fintechs, retailers en telecombedrijven. Het is wereldwijd actief en richt zich vooral op de verbetering van kredietinschattingen voor doelgroepen die traditioneel moeilijk te beoordelen zijn, zoals no-hit klanten, jongeren en kleine bedrijven. Diederick publiceert regelmatig over de toekomst van finance, data-ethiek en Human-Centred AI, en is een gevraagde spreker op internationale conferenties.Zijn missie is duidelijk: technologie inzetten om financiële dienstverlening slimmer, eerlijker en toegankelijker te maken en zo bij te dragen aan een toekomst waarin iedereen kan meedoen.

Andere boeken door Diederick van Thiel

Inhoudsopgave

Foreword
Introduction

Part I
1. The democratization of finance
2. The AI and behavioural science revolution
3. Creating long-term value

Part II
4. Catalysts for financial transformation
5. Financial transformation and data
6. The birth of AdviceRobo

Part III (the research)
7. The Digital Customer Experience (DCX)
8. The Digital Psychometric Segmentation (DPS) model
9. Psychometric credit risk assessment
10. Psychometrics and credit sourcing for small and micro businesses
11. AI and credit assessment

Part IV
12. The future

Conclusion
Endnotes
About the author

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Brilliant Data